Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 1 mars 2017

Flyr köket via hästryggen!!

Onsdag och vi ska ha veckomiddag även om gästerna bara blir till två. Mannen skulle stå för huvudrätten som skulle bli het "gulaschsoppa".
Jisses, är det detta, som kallas att ha ordning i röran?......inte vet jag. Klarar inte av att se denna röra, så jag flyr köket och ger mig iväg på hästryggen!








Hemma igen efter en tur på omkring två timmar och till min glädje hade mannen både fått röjt upp efter sig i köket och lagat en god het soppa, så röran förlåter jag honom.

Jag behövde bara fixa till desserten, som blev en av mina favoriter creme bryle.




Soppan blev uppskattad, då vi alla älskar mat med sting i, bra jobbat gubben.....den får du gärna laga igen trots röran i köket!
 Kraam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: