Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 6 mars 2017

Jag var nog för tidigt ute!

Jag hade fått för mig att jag skulle plantera lite penséer ute på min lilla veranda, så efter jobbet skulle jag försöka se om jag kunde hitta någon butik som hade dessa vår blommor. Hittade en butik som sålde plantor, men de var alldeles för små, möjligtvis lagom om de skulle planteras i en äggkopp.... det fanns inte tillstymmelse till en endaste liten blomknopp.

Så det blev till att köra tomhänt hem, åtminstone när det gäller Penséer men det blev istället kryddväxter och en rumspalm .....så jag får nöja mig med buxbomen som redan står här ute på verandan tills att det blir lite varmare, kunde inte annat än att dra slutsatsen "Ingela du får allt lugna ner dig något!!"....iallafall när det gäller Penséerna!! 


Stockrosfröna som jag sådde för några dagar sedan, har även de bråttom när det gäller att växa.....de får liksom jag ta det lite lugnt, annars ränner de i vädret alldeles för fort!!

Så det blev istället en ridtur och det började faktiskt att singla ner en och annan snöflinga under turen.....vilket gjorde att tanken på Penséerna försvann lika fort som den kom tidigare idag.
Kraam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: