Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 9 mars 2017

Nu ska jag snart få stoppa fingrarna i jorden.....längtar!!


 En runda inom "Marindagården" blev det, på jakt efter penséer..... och jakten lyckades!! 
Jag blir helt salig...... så mycket fina vårlökar de hade, men jag fick nöja mig med Penséerna för det är begränsat med vad jag har plats till och det är kanske väl? 


Nu har jag iallafall fått köpt penséerna som jag ska plantera här på min lilla veranda.

Jättefina penséer hade de på Marinda gården, så det blev en låda av dessa vårblommor, som är ett måste för mig, när jag börjar få vårkänslor......de är liksom en start på vad som komma ska.
Så imorgon ska jag plantera ut dom i lådor och göra lite vårfint på min lilla veranda. 

Jag vill även ha lite videkvistar, som också hör våren till. Jag har ännu inte sett någon vide som har slagit ut, så det är som i visan 
" sov du lilla videung, än så är det vinter!".....och det är nog så sant.

Så det fick istället bli till att köpa ett par buketter med brudslöja att ha på köksbordet. 



Hyacintglasen kom åter till användning, de är utmärkta till blommor året om..... vilda som odlade. 



Kraam /Ingela 

2 kommentarer:

  1. Ja snart så, jag längtar också...
    Fredag igen, snart helg, skönt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar dig en riktig skön helg, med en sol på en blå himmel.
      Kraam Ingela

      Radera

Kommentar: