Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 18 mars 2017

Loppisfynd ifrån Dannmark

 En av döttrarna tyckte att jag behövde fler kameror, eftersom  jag gillar att ta bilder.

Hon hade funnit dom på en loppis i Danmark och tyckte att de skulle passa mig.....men några bilder lär det inte bli tagna med dom och det var väl  knappast hennes tanke med köpet.

De får istället ligga som ett stilleben här inne på hyllan.

Väl att utvecklingen går framåt, kommer så väl ihåg när man skulle sätta in en film i kameran för att kunna ta bilder, jag kommer inte ihåg hur många bilder det fanns plats för på en film......men det var inte många.
Sedan blev det till att gå till fotografen igen för att lämna in rullen med de fantastiska bilderna som man hade tagit....nu skulle underverken framkallas.
Tala sedan inte om hur spännande det var att hämta de färdiga korten......men den spänningen tog snabbt slut, då man kollade igenom bilderna och kunde konstatera att över hälften var misslyckade!!
Så tack och lov, att detta är en svunnen tid!!!
Ja det har hänt en hel del under åren, när jag tänker efter och det är inte slut ännu!!.....så visst är det spännande? 
Kraam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: