Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 28 mars 2017

Öronmärkning och sitt sår!!!😉


Maja ser ut till att ta god tid på sig för att lamma. Hon ser ut som om hon håller på att spricka, jag undrar egentligen hur många lamm hon har där i magen?  Det kan ju också hända att hon till största delen bara är en aning tjock..... ja det återstår att se. 

Ja döm själv, hon tillhör inte de små!! 

Så idag var det tid för öronmärkning av de sex som redan springer här omkring.

Jag fick vara hantlangare av desinfektionsmedel och öronbrickor..... skönt att kunna vara till hjälp med något litet, för jag är så trött på att inte få hugga in som vanligt. 
Lammen såg slokörade ut när brickorna var på plats!

Nu är jag klar, var är mina kompisar??





Nu hoppas jag snart få slippa att tillbringa en del av dagen i viloställning det är inte livskvalitet för mig, men vad gör man? Längtar att snart att få arbeta med kroppen.....innan jag hinner få sittsår i den ädlare delen!! 




Men lite nöjd är jag iallafall med att ha hjälpt till vid öronmärkning idag.....lite i taget så är jag snart på G!!
Ha det gott!! 
Kraam/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: