Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 26 mars 2017

Vad vore livet utan familjen, vänner och djuren??


Om det är något som har en positiv inverkan på mig, om jag bortser ifrån familjen och vänner så klart, då är det djuren här på gården.
Jag kan inte annat, än att smälta när jag möter deras blickar. 


De ger så mycket glädje, men självfallet också bekymmer och oro när något av djuren blir sjukt, vilket är naturligt om det nu är så, att man  bryr sig om sina djur......annars ska man banne mig inte ha djur. 

Jag mår dåligt, då jag tänker på hur många djur som far illa, heder till dom som kämpar för dessa djur som far illa på det ena eller andra sättet. Jag tvekar själv inte att agera om jag ser ett djur som mår dåligt, vi väljer djuret,  tyvärr är det inte tvärtom!!!....dvs. att djuret väljer oss, för då är jag säker på, att det hade sett annorlunda ut.




Vilket underbart väder vi har här nu,önskar verkligen att jag hade kunnat ge mig ut i naturen på en av hästarna ..... jag längtar, men det kommer. 
Eventuellt senare i veckan som kommer, ska jag försöka träna upp musklaturen genom ridning.... men  ännu  blir det  till att träna efter sjukgymnastens program. 


Imorgon har vi åter en ny vecka, då får vi se vad den för med sig. 
Du får ha en fin kväll. 
Kraam/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: