Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 19 mars 2017

Hästar, får, lamm, hundar, katter och matlagning!

Mannen sköter djuren här nu, så han har fullt upp. Jag känner mig som en kommendora, när jag ger honom direktiv på vad han ska göra.... han hade säkerligen klarat det själva, men det är mitt kontrollbehov. 

Idag har mannen och dottern släppt ihop tackorna och lammen med vår lille Lasse (förra årets flasklamm) och det gick jättebra...Lasse är så försiktig med de små......han hade blivit en ypperlig pappa, men han är ju kastrerad. 

 Lammens pappa Ulle går tillsammans med hästarna ute på lösdrift.... lugnast så, Lasse får istället agera som pappa för lammen. 



De har även satt de två tackorna som snart ska lamma, i var sin lamningsbox, så nu återstår det bara med att vänta. 



Tycker att mannen klarar av allt här 
super bra, både vad det gäller djuren och matlagningen......han är riktigt duktig. 
Längtar själv tills  jag är okej igen och kan avlösa honom.... men ännu är jag inte där. 
 Känner mig rätt så utled på utsikten här inne, då jag är en människa som tycker bäst om att vistas utomhus...... men det är bara till att lyssna på kroppen och tänka positivt, så ordnar det säkert sig som allting annars ! 


Jag saknar inte sällskap här inne, känner mig rätt så omsvärmad av både hundarna! 
Kraam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: