Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 23 mars 2017

Trodde att jag skulle hitta några......



Ännu ingen vitsippa som tittar upp här ute i vår vilda trädgårdstäppa,trodde att jag skulle finna åtminstone någon,  men jag har säkerligen bara inte upptäckt dom ibland påskliljorna.....för jag vet att de ska finnas där, men var?
Jag plockade några påskliljor istället och satte här inne på köksbordet.....det får duga, även om jag hade föredragit vitsippor! 




Hittade en skönhet ibland penséerna som jag tidigare planterade här ute i lådorna runt verandan.....tyvärr fanns det bara en planta med denna lilla skönhet, vilket var synd.


När jag ska plantera sommarblommor, hoppas jag på att jag hittar småblommiga dubbla rosa petunior, såg sådana i någon tidning. Det och vit häng lobelia kunde bli super fint......får väl se om jag lyckas hitta sådana när det blir tid, men ännu är vi inte där. Nu ska jag njuta av nuet och inte gå tiden i förväg .....men drömma kan man väl få lov till, eller hur??

Två hundar som blir glada när de får följa med mig ut, även om det inte blir någon längre tur eller någon sökträning..... men vänner det kommer, ni har en envis matte!! 


Vi här önskar Dig en riktigt härlig torsdag......  Kraam/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: