Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 8 februari 2016

"UTELIV"..... PÅ MITT SÄTT!!

Var det en försmak på Våren vi hade igår? Vilken underbar dag! Jag tillbringade dagen utomhus ifrån klockan nio till fyra....det är " uteliv för mig " för andra betyder kanske uteliv något helt annat, " krogliv/fest "
men som du vet, är jag en inbiten lantlolla!!

Jag började dagen med en ridtur tillsammans med min dotter Lotte, vi var ute i två timmar,solen strålade, fågelkvitter  hördes och det var alldeles vindstilla det var såå underbart....tala om vårkänslor!!


Inte så lätt att filma hängande på en häst som har eld i ändan, så det blev vad det blev.
Dotterns kommentar när jag skulle få till den här lilla filmsnutten var " Mamma du är inte klok!! "...men vad gör jag inte för mina bloggbesökare hi, hi!! 

Lasse mannen fick komma ut och springa, han var svår att fånga på bild....för det gick undan med blixtens hastighet. Han gick in och hälsade på hundarna, som blev överlyckliga av hans besök.



Vårluften suger, lille Lasse var så hungrig när han kom in igen att han började äta på mitt byxben.

Mätt och belåten efter att ha sörplat i sig välling, var det tid för en stunds lek med sina kompisar.

Hundarna skulle också ha sin beskärda del, så det blev en härlig långtur med dessa två fyrbenta killar.




Eftersom jag vistades så mycket ute igår, såg jag även bedrövelsen av vissna växter som skulle varit borttagna för länge sedan, håller vårkänslorna i sig när jag kommer hem idag ....då ska jag börja att rensa upp i de få rabatterna som jag har.
Det är ju så att man prioriterar olika saker här i livet och för mig kommer djurens välmående främst!


Det var lite insyn ur mitt "uteliv" här på gården.
Kram Ingela  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: