Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 2 februari 2016

KAN MAN ANNAT, ÄN BLI GLAD?


Morgonstund har guld i mun! 

Mötes av denna lille gossen när jag kom hem igår, en livlig liten krabat, jag kan inte annat än bli glad även om det är mycket arbete. 
Han fick hälsa på en stund, ute hos de andra fåren och lammen igår eftermiddag...... han fick sina törnar, men vi ger inte upp för han måste ut till dom så småningom. 

Annars hände det inget speciellt igår, det var först arbete. När jag kom hem så var det till att mata lammet , utfodring till övriga djur.... sist men inte minst mockningen. Igår hade jag två hjälpredor i stallet av katterna, närmare sagt "kontrollanter"  som såg till att jag gjorde skötte mina sysslor!! 

Det var surt och gyttjigt ute, regnet spädde på eländet..... jag har bara ett ord för detta, USCH!!!!! 

Några tända ljus och värmande dryck, var inte fel  när jag kom in och skulle ta det lugnt.... ja, lugnt och lugnt,det kan ju diskuteras. 



Ja, så fortlöpte dagen här igår.... 
Men idag är det en ny dag och så får vi se vad den har att bjuda på??
Ha det gott! Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: