Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 5 februari 2016

SÅ VAR DET ÅTER HELG!!

Det innebär två långa fridagar, det var nog att ta i, att kalla dom långa.
Helgen började bra, då svärsonen överraskade oss, när han svängde in på gården och hade en smörgåstårta med till oss,som dottern hade gjort.....så gott!! 

Jag hade hoppats på att solen skulle visat sig, då jag kom hem.... men icke!! 
Hästarna tycktes strunta i vilket, då de rullade sig där det var som blötast..... jag har aldrig förstått det där med tjusningen av gyttjebad!! Så någon ridning kände jag inte för på dessa blöta och mindre rena killar.... de hade kanske någon baktanke med sina gyttjebad??.... hästar är inga dumma djur! 



Glädjande var det att se lille Lasse,när han så smått började smaka på höet och pelletsen. 
Det är sådana små framsteg som värmer en fostermors hjärta. 

Lasse ses till vänster. 

Systern som mamman accepterade. 
Eftersom jag är fostermor till Lasse börjar min dag tidigt på morgonen sittande på en stol ute i stallet, med en nöjd Lasse i knäet,sugande på sin nappflaska.....och så slutar vi även dagen vid elva tiden på kvällen... jag och Lasse! 
Denna lilla fröken, har blivit hans bästa vän. 

Efter en arbetsdag, var det skönt att bara slappa i soffan och göra.. just ingenting!! 

Jag önskar att Du får en riktigt härlig helg, så hoppas vi på att solen visar sig något. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: