Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 9 februari 2016

KASTRERING

Igår var det åter min älskade måndag...många förstår sig inte på mig som älskar måndagar.
Jag känner som så... att nu har vi lagt en vecka bakom oss, vad den än har innehållit, så blir det nya tag och nytt innehåll på veckan som komma skall!

Måndagsmorgonen började som alla veckans dagar gör....djuren först och sedan jag


Min hovslagare gjorde ett besök hos oss igår, tappsko på Eilifur.... inte konstigt med detta väder, som gör vissa delar i hagarna till rena rama lervällingen. 
Då vi inte kan tänka oss att skicka Lasse till slakt,har jag ringt och pratat med min veterinär om att vi ska kastrera honom vid ca:3 månads ålder. Han är ju som en hund, så han får stanna här på gården så länge han är snäll....men skulle han börja bli farlig, ja, då slutar hans liv i grytan....usch! det lät hemskt, men så blir det.

Han var inne i duschen igår och blev avtvättad i baken, vilket var behövligt.



Passade även på att få en flaska välling efter duschen.

Du Lena, jag fick bakat bullarna ....blev så sugen då jag såg dina, men då klockan blev mycket hann jag inte göra fastlagsbullar igår kväll ....men den som väntar på något gott, väntar............!










 Idag är det arbete för hela slanten, så mannen får hålla ställningen här hemma på gården. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: