Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 12 februari 2016

KLÄ PÅ DIG IGEN!

Snöflingorna dalade så sakteliga ner mot marken tidigt imorse....

Såå Wilda, dags att ta på vintetpälsen igen!! 







Mulle har inte lagt av sin vinterpäls, förståndig kille. 
Inget långvarigt snöfall, men man ska inte ropa hej förrän...... 
Solen kom fram och vi fick ett ljuvligt väder. 
Så jag hade tänkt mig en ridtur efter jobbet, men bestämde mig istället för att gräva ur två bäddar hos hästarna.... det känns i ryggen nu ikväll. 
Så det blir till att sätta mig en stund och få massage....så blir det säkert bra!! 

Du kan tro att Lasse växer, snart är han för stor att ha i knäet,då han ska matas. 
Han går mer än gärna en tur ut med husse i det fina vädret. 
Inget koppel här, han går bättre fot än hundarna och jagar inget... så han är ett bra alternativ istället för en hund. 


Han ville in till hundarna efter att ha gått en runda och kanske det vankas en flaska välling där inne. 



Den slög han snabbt.... luften suger!! 
Vad har ni att välja på, när det gäller något läsvärt..... ute i stallet finns det inga tidningar att fördriva tiden med. 
Till slut drog han fram en tidning och vad kunde vara mer passande än tidningen "Land".

Det var några händelser ifrån Liljegården. 
Nu har snart de 12 februari nått sitt slut och går till ett års vila. 



Så jag kan inte annat än vara nöjd med dagen. Nu blir det fredagsmys, uppkrupen i min älsklingstol med en skål godis... mmmmm!!

Jag hoppas att Du har haft en bra dag, var du än befinner dig i världen. 
Roligt att du besöker oss här på gården, även om du bor på andra sidan av jordklotet.
Ha det riktigt gott!! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: