Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 15 februari 2016

TUREN GAV MIG ENERGI

Det var ett rätt val att börja med en ridtur på morgonen, då jag kan känna mig lite seg efter en arbetshelg..... jag kom hem efter ridturen fullproppad med energi!! 
Blå himmel och strålande sol, kunde knappast varit bättre! 
Såå härligt att rulla sig efter att ha kånkat runt med matte, isådär två timmar. 

Körde iväg till byn, då jag hade många ärenden som skulle uträttas. Yes!... mitt paket som jag väntade på hade kommit, så spännande. 
Hem igen och fodra djuren, Lasse stod och väntade på sin nappflaska med välling..... han är helt underbar. 

Matbröd skulle bakas, så jag satt 
igång med ett bak, inga konstigheter.... det tar ingen längre tid och jäsningen klarar det själv. 
Det är ju så gott med  hembakat matbröd. 

Medans brödet stod och jäste tog jag hundarna och gick en runda i skogen, det var uppskattat av både mig och hundarna. 



Så varför köpa bröd, när det är så enkelt att baka själva. 
Jag brukar bara göra leverpastej till julen, men nu banne mig ska jag bryta det,så köttkvarnen åkte fram. 


Till kvällskaffet blev det till att provsmaka brödet och leverpastejen. 
Så jag känner mig nöjd med min första fridag och nu återstår det två hela orörda dagar. 
Ha det gott /Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: