Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 5 februari 2016

LITE BLANDAT IFRÅN TORSDAGEN

Morgonen började med att jag gick ut i stallet, där lille Lasse man numera bor...... morgonvällingen var efterlängtad. 
Han har funnit en trygg plats, men när han hörde min röst då kom han som ett skott...... jag är lika med trygghet och mat. 
Här är det husse som matar. 


Han ligger inte alltid här, utan han är med de andra lammen och busar.... då känns det att det var rätt beslut, men ännu har han inte förstått att hö är mat. 

Jag har mockat ut efter Lasse inne i huset hi,hi!!....här var hö lite överallt 

Så nu liknar det inte längre ett stall här inne!! 


Tänk att solen visade sig här även i går, jag tyckte att fåglarna sjöng mer än vanligt , om det beror på solen eller om det är vårkänslor... Ja,det är frågan?? 
Hundarna värdesatte också solen, ja, alla älskar vi solen oavsett om vi är människor eller djur. 




Skulle koppla av med en kopp kaffe innan jag skulle köra till jobbet igår eftermiddag...... men dessa två gossarna hade lagt beslag på soffan. 
Njuter av mina tulpaner som jag fick av dottern häromdagen. 
Tulpaner symboliserar verkligen den kommande våren, är det våren som är på väg?.... lite väl tidigt isåfall! 
Denna veckan försvann lika fort som övriga veckor...... fredag nu igen!!!!!..... morgonen bjöd på sju minusgrader, så jag tror att det blir ännu en fin dag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: