Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 14 februari 2016

SÅ HÄR FIRAR JAG ALLA HJÄRTANSDAG

Här har det varit full rulle, mannen går på halvfart, känner inte sig okej.....men du vi känner alla till , när en man är lite dålig så är det rena rama eländigheten....eller hur?? 
Jag har både djur och arbete att sköta i helgen, så någon tid för något annat finns inte. 
Är det inte konstigt?... för när man har fullt upp, då kommer man på så mycket som man har lust till att göra!!       
Oh!....såå mycket här ska göras, på mina kommande fridagar och jag slår vad om att bara hälften blir gjort då... men man ska ju vara glad för det lilla!! 




Idag är det "Alla Hjärtansdag".
Ja, vi får mycket ifrån andra sidan av Atlanten, här i Sverige började vi inte fira denna dagen förrän på 60-talet och tänk att vi började då att fira denna dag med Gelehjärtan...och de hänger fortfarande med än idag!
Även om jag inte tillhör ungdomen, så har jag aldrig köpt Gelehjärtan!!
Jag käkar under hela året hellre annat godis, Usch... är det klokt, så mycket sötsaker vi stoppar i oss nu för tiden....annat var det när jag växte upp d.v.s. på Stenåldern, då kunde man om turen var framme få en sockerbit!!...tror du på det???hi, hi!!

     Jag önskar Dig en          fin
     "Alla Hjärtansdag"
        Kram Ingela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: