Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 22 februari 2016

MAJA....är det snart tid??

Väntans tider för Maja, som nu är satt i lammningabox.Nu är det bara en väntan, på att ytterligare lamm föds och att allt går bra. 
Hon verkar att ta det lilla lugna, så det blir nog ingen lammning idag, men man vet aldrig...det kan snabbt ändra sig.





Lasse har aklimatiserat sig bra i flocken, men vill följa med oss... när vi fodrar dom och det får han en gång om dagen. Detta till glädje för hundarna. 
Idag ska jag ut och se världen,hi,hi,tillsammans med dottern och barnbarnen.... så det blir en heldag. 
Alla djuren är utfodrade, sedan får mannen sköta detta, när jag är borta. 

Jag hinner inte vända ryggen åt,förrän fågelbordet var fyllt av små gäster, när maten var framdukad. 
Hästarna kan jag se ifrån övervåningen, när de åter har gett sig ut i hagen. 

Alla ser nöjda och lugna ut, så jag ger mig iväg, med ett gott samvete.
Ha det gott, vi ses! Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: