Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 20 februari 2016

IGÅR ÅKTE MÅLARFÄRG OCH PENSEL FRAM.

Nu har penseln vilat länge nog, så igår var det tid för att damma av denna. 
Jag hade först tänkt mig att ge mig på klockan som står ute i köket, men var lite tveksam. På avrådan av en vän, så avstod jag... hon får stå kvar som hon är.

Jag har blandat in med några andra träföremål,ibland det vita här köket, så klockan står nog bra där hon står i sin träskrud... 

 Så det fick bli en gammal kälke i stället, som råkade ut för min målar iver.... hur det blir återstår att se. 







Jag väntar på att jag ska snubbla över ett mindre vitrinskåp, på någon auktion eller i en secondhandbutik. 
Då ska det målas, roligare med något större föremål än en kälke..... men man tager vad man haver!! 

Pallen som jag tidigare köpte och som då var röd, målade jag vit,den är omtyckt av Winston, när han ska se ut. 









Kälken blev klar och jag tyckte att den blev helt okej, men smaken är forskelig! 
Hittade även en liten vrå att ställa den i.



Målningen tog ingen längre tid i anspråk, så lite fredagsmys, blev det allt... som avslutning på en arbetsvecka. 

Idag blir det även målning, inte heller det blir något stort projekt. 
Men först ska jag göra ett besök i en secondhandbutik. 
Vi här på Liljegården önskar Dig en härlig lördag. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: