Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 28 februari 2016

EN LANTLOLLAS FUNDERINGAR

Imorse när jag mockade hästboxarna, funderade jag på dagens ungdomarna.Jag tycker att det är så skrämmande att de inte är nöjda mig sig själva, därmed inte sagt att det gäller alla. 
Bröstförstoringar, läppförstoring, lösögonfransar, lösnaglar, löshår, ja listan kan göras mycket längre, min undran är till vilken nytta?? 
Det är väl ändå insidan som räknas?....tycker nog det är bättre att arbeta med sig själv för att stärka självkänslan,  lära sig att tycka om sig själv och att man duger som man är. 
Samtidigt vet jag att det är en skönhets fixerad tid vi lever i. 




Kanske en månad på landet ibland djur, kunde  hjälpa  till att få de att känna sig älskad för den de är .......djuren älskar dig som du är och struntar fullständigt i det yttre..... villkorslös kärlek! 
Även nyttigt att känna sig behövd, djuren är beroende av dig.
Arbetet med djuren och allt runtomkring, gör att Du inte står i centrum..... alltså inte bara tänker på dig själva. 
Detta var bara några funderingar av en lantlolla under tiden då jag mockade.


Vem kan motstå denna blicken ifrån ett djur? 
du får ha en fortsatt bra söndag kväll. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: