Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 17 februari 2016

SISTA FRIDAGEN

Jag kunde inte vara mer nöjd än med vädret, under mina tre fridagar. 

Massor av utevistelse,  det gillar jag.
Jag börjar morgonen med det här och under tiden planerar jag vad dagen ska innehålla. 
Termometern i stallet visar
 0 grader, så jag är bra på pälsad när jag börjar...... sedan åker det ena, efter det andra plagget av efter hand......alltså striptease i stallet. Känns lite lönlöst, då det inte finns några åskådare hi,hi!!
När allt var klart, så blev min belöning en härlig tur på en av hästarna. 


Pjakkur ser väldigt glad ut för att jag valde honom ha, ha!!


Usch!!.. fy, även om hagen är torr och fin, så har han lyckats med detta konststycket , du Pjakkur var detta nödvändigt?..... tro det eller ej, men hovarna blev kratsade. 
Så har vi kväll, imorgon är det åter tid för att jobba..... då är frihetens timma slagen, men jag gillar mitt jobb, så jag tycker även att det ska bli kul. 

Det är snart tid att släcka lampan och säga godnatt! /Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: