Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 10 februari 2016

MÅNGA MUNNAR SOM SKULLE MÄTTAS!

Tisdagen innehöll inga speciella händelser här på gården, förutom de vanliga. 

Jag kände mig som en matmor för de olika djuren, när jag släpade mig ner för trappan vid halv fem tiden .... sömndrucken och nu skulle alla munnar mättas. 
Hundarna ville ha mat, Lasse väntade på sin flaska, katterna strök sig mot mina ben, för nu var det matdags och hästarna stod och smaskade i sina boxar, när de fick syn på att matmor öppnade stalldörren..... tala om att vara efterlängtad!! 
Som väl är,klarar mannen av att fixa sin frukost själv, när det är tid för mig att ge mig av till jobbet..... om jag inte räknar med kaffet som hade jag bryggt!! 

Så blev det fart på killarna,när höet var serverat. 


Efter en heldag på jobbet, var jag åter hemma och tänk att mannen hade klarat av alla djuren med bravur..... inget svinn!!Mockningen fick jag själva ta itu med och övriga stallsysslor, då han inte klarar av att vistas inne i häststallet.
Så visst hade det varit skönt igår, om alla hästar hade varit lika lättskötta som denna snälla pållen. 













Kvällen tillbringades med att göra just  " ingenting " och detta med ett gott samvete!



Kvällen avslutades med en stund vid datorn, för att skriva ett litet inlägg här på bloggen. 


Idag har vi en ny dag och nya utmaningar,så tag vara på dagen, för den kommer aldrig åter. 
Kram Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: