Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 10 februari 2016

I SINGING IN THE RAIN!!

Ja, vad fanken gör man?...bara till att se det ifrån en positiv sida "jag är frisk och kan ge mig ut i naturen" vad spelar då lite regn för roll?..."nothing!!"
Det var inte bara jag som njöt av turen i skogen och med ett strilande regn.




Det var två våta men nöjda killar som jag hade med mig hem. 
Frotterade och torra, kröp de trötta men nöjda upp i sina korgar. 



Kan du tänka dig vem som visade sig när vi kom hem? Jo,solen, som grinade åt oss då den tittade in genom fönstret.... men det blev ingen längre stund. 

Ja, idag är det ju onsdag, vilket innebär "gäster" på middag.... gäster och gäster, det är väl fel ord då det gäller nära och kära. 

Det blev Danskt tema på menyn " Fläskstek, med spröd svål, glaserad potatis och rödkål " och den viktigaste ingrediensen under middagen var så klart, "samvaron!!" 

Funderade på att baka,...men jag tog fram bullarna, som jag bakade häromdagen.... så 

....för jämlikhetens skull, blev det istället semlor, fastlagsbullar eller hetvägg dock utan varm mjölk, vilket också annars är gott....men inte till kaffe, kärt barn har många namn. 


Nu dröjer det en vecka, tills vi möts igen för att åter äta middag tillsammans
Jag längtar redan, tycker att det är mysigt att träffas mitt i veckan och utbyta lite vardags händelser.

Så var det åter kväll här på Liljegården. 

Du får ha en härlig onsdagskväll!  Kram Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: