Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 11 februari 2016

NU GÅR VI MOT LJUSARE TIDER

Tänk att idag har vi den elfte mars, är det klokt.... tycker då rakt inte att det var längesedan julpyntet plockades undan.... vart tar tiden vägen?? 
Nu börjar vi så smått längta till våren, varför är det så himla svårt att leva i nuet och njuta av det?? 

På detta sättet längtar vi faktiskt livet av oss, samtidigt som vi vill ha ett långt liv........ det går inte riktigt ihop, eller hur??? 





Något nytt i en av bringarna lyser upp i köket..... det är inte mycket som ska till.... för att pigga upp frun här på gården. 


Det har lovats minusgrader och snö till helgen, det blir isåfall också.... ljusare tider, skönt att då slippa gråvädret som vi har haft den sista tiden. Men som sagt de håller inte alltid vad de lovar. 



Jag flyttade hästarna på morgonen, till en ny hage som är fri från gyttja....än så länge!! 
Så förhoppningsvis ska de vara något renare , när jag tar in dom ikväll. 



Någon ridning lär jag inte hinna med idag, för min agenda är fulltecknad. 
Men du jag tror inte att hästarna blir ledsna för det..... snarare tror jag att de bugar och bockar o slår huvudet i marken, som tack!!! 

Nu önskar jag att Du får en trevlig dag, oavsett väder. "Ha det gott!" 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: