Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 20 februari 2016

SNÖ OCH SECONDHAND FYND!!

Snöflingorna dalade ner under förmiddagstimmarna.

Som vanligt töade det bort lika fort som det kom...ja så är det när man bor på sydliga breddgrader!!
Alltså inget väder för någon ridtur igår, så det blev ett besök
i en secondhand butik, tillsammans med en av döttrarna.

 Som vanligt så kom jag inte tomhänt hem, under armen höll jag en höna.... äntligen höns igen på gården, men inte av den vanliga rasen.

Mannen min verkar inte tycka på, att jag har skaffat höns...inte nog med det, den har intagit sin plats mitt på köksbordet och mannen bryr sig inte!



En gammal kamera kunde jag inte motstå, om den tar bra kort?... är jag något tveksam till, men vad gör det....den har sin charm.



Två hjärtan och en virkad sjal, fick också följa med hem.


Jag glömde berätta, att med hönan följde ett par tjog ägg....så hon är en bra värp höna!!...den där Agda!! 

Idag söndag, är det lugna gatan här hemma... kanske en ridtur, jag får se. 
Du får ha det gott Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: