Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 28 juni 2015

Vart tog dagarna vägen??

Har haft tre dagar egentid, då mannen är i Helsingör. 
Men jag fattar inre var dessa dagar har tagit vägen, jag skulle ju göra så mycket, men med facit i hand... han jag knappt hälften. 
I lördags var det till att njuta av solen, en toppendag för alla oss som var kvar hemma på gården, dvs jag och alla djuren. 
Jag satt ute till sent på kvällen, ville inte gå in, nu när det äntligen gick att sitta ute! 

Igår var det åter regn, tala om att bli besviken. Men en tur i skogen med hundarna blev det, även om det duggregnade.... jag är ju inte gjord av socker, så jag smälte inte av lite regn.... man börjar bli van med regn vid detta laget....eller vad säger du? 

Jag passade på att ta en ridtur när det var uppehåll. Men det blev ingen invigning av min nya ryggsäck, tyckte inte att jag kände för en picknick i det våta gräset... det tar vi en annan dag. 

En liten stund efter att vi hade kommit hem efter turen , blev det åter regn..... Usch!! vad jag är trött på det

 Oavsett regnet ,så var det till att hoppa i gummistövlarna, för mockningen av hagen.... väntade på mig. 
Efter kvällsfodringen av alla fyrbenta, så som hästar,får, katter och hundar.....var det tid att fixa lite mat till  den tvåbenta!! 
Jag tycker att det är viktigt oavsett om man är själva, att laga riktig mat (alltså ingen snabbmat) och duka lite fint till sig själva. 
Min meny bestod av ankbröst med råstekt nypotatis och tillbehör .
Men jag hade däremot ingen att skåla in helgen med .....men det kvittade, för nu var jag hungrig. 


Ja, så såg de två dagarna ut, nu har jag ännu en dag att fylla innan mannen åter är hemma. 
Du får njuta av dagen och titta gärna in igen när du har lust och känner för det. Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Guud vad jag saknar tiden mina "små" hästar. Vi har haft ponnytravare tidigare och det var en fantastiskt rolig period. Bilderna på dina hästar väcker fina minnen
    Kram och ha en fin dag (regnar dock här hos oss)
    Lena

    SvaraRadera

Kommentar: