Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 3 juni 2015

ÄNTLIGEN!!

...lyser solen på oss, den är verkligen efterlängtad av både oss och djuren. 
Imorgon ska jag ha sällskap på ridturen av en vän som inte tidigare har ridit.... det ska bli kul. 
Fari blir den lycklige, han är lugn och brukar få nya ryttare som inte har någon ridvana att känna sig trygga , jag vill inte att de ska få en dålig upplevelse på hästryggen.

Så det fina vädret kommer som på beställning!! 
Jag har kommit efter med mockningen i två av hagarna, där de fångbenägna hästarna går. Det är bara till att bita i det sura äpplet och ge mig på det, allt regn har gjort det omöjligt, så nu ligger jag back fyra dagar med mockningen. 
Mannen min ligger i då det gäller vedhuggningen, snart är allt inne.... skönt när det åter blir vinter och det ska eldas. 

Lammen är snar lika stora som sina mödrar,men de diar ännu... ser kul ut när lammet närmast lyfter mamman för att komma till juvret. 


Kvällen är härlig med solnedgång, 
fåren håller lite kvällssiesta medans hästarna intar sitt kvällsmål. 


Tänk så mycket solen betyder för kropp och själ........så underbart!! 
Tack för att du tog dig tid till att besöka mig här på gården ikväll. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: