Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 9 juni 2015

Full fart på gården.

Oj,vad dagarna far iväg, har inte hunnit med att blogga. 
Igår var det dags för ännu ett besök av jobbarkompisar som skulle rida här. Det blev en härlig ridtur på två timmar,genom bl.a.granskog med mjuk mossa under hovarna..... det gillar hästarna. 





Två timmar går fort på hästryggen och det blev dags att vända hem, så att både hästar och ryttare får lite fika. 
Nästa gång kanske vi kan ta fika med och ta rast på turen. 


Idag hade jag fridag och var tvungen att göra ett besök hos fotografen, för att föreviga mig på bild.... som mannen kan ha i plånboken och titta på, när saknaden blir för stor... Ha! ha! 

Nej, det hör till saken att mitt körkort höll på att gå ut och måste förnyas med ett kort som är aktuellt, tyckte själv att detta inte var nödvändigt..... inte har väl jag förändrats de senaste tio åren ha! ha! På den frågan svarar nog min omgivning"har hon gått och blivit blind??? " frun på Liljegården!!
Skämt o sido, nu är det gjort och korten som blev över, åkte längst ner i byrålådan!! 
Nu var det dags igen med ett får som hade rivit upp ena kinden ,så det blev till att definicera såret och spraya på med flytande plåster .Det gäller att hålla koll på det, nu i sommarvärmen. 
Så var det åter tid för hovslagaren att komma hit imorgonbitti, så inatt blir alla hästarna installade, så att de är torra och fina om hovarna. 
Kul att Du hittade hit ikväll till gården .
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: