Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 7 juni 2015

Söndag på Liljegården

Sovmorgon inte så dumt att vakna utan väckarklockans ilskna ringning. Njuter av utsikten från sovrumsfönstret! 

Jag hoppas att det fina vädret håller i sig. Imorgon ska jag och två av mina jobbarkompisar, ge oss ut på varsin häst .
Jag har en hel del bokat i kommande vecka, hovslagare ,studentfest och en del annat. 
Vid denna tiden dyker många minnen upp, det är något visst med skolavslutningar "den blomstertid nu kommer ".....då är det sommar för mig .

Detta är ingen vanlig blomsterkrans, utan en gammal fransk brudkrona, skoj när man får tag i lite udda föremål. 
Har även kommit över en gammal engelsk hattask, båda föremålen har en underbar patina.....enligt mig. 

Vilket är charmen med gamla föremål......fråga min man, vad han tycker, vill inte prenta i text, hans åsikt..... bäst så!! 



Nu till något helt annat dvs läget på växtfronten. 
 Gräset växer bra nu, det tackar man för, för om några veckor ska det klippas.... sedan får det bara inte regna, samma ångest varje år innan höet ligger i tryggt förvar på höskullen!!! 
Här en bild från förra året. 

Jag önskar Dig en fortsatt mysig söndag och Du är alltid lika välkommen att titta in till mig här på gården. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: