Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 22 juni 2015

Slappedag!

Här var det allmänt lungt igår, efter två dagar med gäster. 
På morgonen blev det en promenad, längs landsvägen med hundarna, lugnt och skönt inga bilar på vägen.
  

Göken hördes inifrån skogen, så härligt.... men tråkigt nog, så ger han sig av när som helst för att flyga till sydligare länder..... med tanke på vädret vi har nu, så förstår jag honom. 
Idag var det tid för avmaskning av fåren och lammen, vi fick lockat in dom i stallet och där fick alla sin dos.


Nästa gång så blir det hästarnas tur för avmaskning och de ska även vaccineras.

 Jag har semester, medans andra arbetar för fullt med pollionering! 




Jag gjorde verkligen inte många knop ,under söndagen, ingen matlagning ....bara till att värma resterna ifrån helgens måltider.......skönt att få vara lat!! 
Har varit in till byn ett par gånger ,men det slutade med att jag åkte tomhänt hem och gjorde inköpet på nätet istället .....kunde besparet mig de turerna. 
Någon ridning blev det inte igår,bara de vanliga sysslorna. 

Kvällen gick också i slapphetens tecken, det ska kännas att semestern har börjat, för frun på gården.
Idag har vi en ny dag och med den nya utmaningar. 

Nu har vi en ny orörd vecka framför oss, inte dåligt och till råga på det..... för mig  "SEMESTER "


Kul att Du tittade in, Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: