Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 26 juni 2015

Då har man lov att bli förbaskad!

Hade kollat in på nätet, så att butiken hade hemma det jag skulle ha.... jo då, det fanns. 
Startade bilen och gav mig iväg på en shoppingrunda...på ca: 11 mil tur o retur. 
Glad i hågen, gick jag in i butiken... men inte kunde jag hitta vad jag var ute efter... biträdet kollade upp om det stämde att det skulle finnas, "det stämmer att vi har det hemma."
Men efter ett idogt letande av två biträden plus mig, kunde det bara konstateras, att det inte fanns!!! 
Men de var snälla och kunde ta hem det, så kunde jag komma en annan dag. (alltså köra 11mil igen, jag tror inte det, med dagens bensinpris.) 
Så det blev två eksemtäcken, huvor och grimmor,som inhandlades istället. 
Betalde och gick ut till bilen och tog upp mobilen, beställde det jag skulle ha på nätet ....jag kunde ha beställt alltihopa i lugn och ro där hemma igår och sluppit att köra de 11milen. Jag tror att en lantlolla som jag, hädanefter gör inköpen på nätet..... smidigt och det spar en hel del tid........ och tid behöver en sådan som jag!! 
Så visst har man lov att bli förbaskad ??
Men jag får se det som en liten utfärd... hmm!!! 
Några kläder till mig själva blev det inte, för butikerna var fulla med sommarkläder och baddräkter, jag behöver vinterkläder i denna kylan.... som ska kallas sommar!! 
Lite snabbmat ,blev det innan färden gick hemåt .

Här hemma var det fullt upp med bygget av mitt hönshus, hi,hi,!!!...önsketänkande. 
Bra hjälp av barnbarnet, som går utbildning till byggnadssnickare .
Nu får jag se när barnbarnen kommer, som ska hjälpa mig med att mocka ut alla hästboxarna. 

Jag har som du sedan tidigare vet, inga gröna fingrar ,men lite stolt är jag nog,för min rabatt vid stallväggen .


Ja, så såg förmiddagen ut för mig igår.... idag är det en ny dag, med nytt innehåll. Kram Ingela 

3 kommentarer:

  1. Underbara blommor...önskar jag hade gröna fingrar
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att det önskar jag också , bilderna jag lägger ut , är på de få blommor som jag har..... och de är inte många. Däremot har jag gröna fingrar, när det gäller ogräset... om det nu kan räknas?
      Du får ha en fortsatt bra dag Lena
      Ingela

      Radera
    2. Hej Ingela
      Nää, tror kanske inte det räknas.
      Lena

      Radera

Kommentar: