Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 23 juni 2015

Det började bra....

...på min första semesterdag. Jag steg upp till solstrålar som letade sig in genom fönstret..... precis som det ska vara, när man har semester... Jippi!!!! 
Morgonens arbete med djuren gick som en dans !!
En tur med Mulle  framför vagnen hade jag tänkt mig .



Men nu blev det inte som jag hade tänkt, detta pga vädret!! 

Bilderna är från ett tidigare tillfälle. 
Den ena stunden sken solen och i nästa ögonblick strilande regnet ner på fönsterrutan. 

Ja ,så började min första semesterdag, så det var bara till att ge sig ut i regnet och ta itu med mockningen av hagen. 
Även hundarna tycks tycka, att måndagen började dåligt .
Nu tycker jag att Du har negativa tankar... frun, ryck upp dig!!
Sagt och gjort, jag ser åter positivt på tillvaron, även om regnet öser ner, jag mår bra, det är många som har det svårt....... vad är då lite regn??.....jag borde skämmas för mina negativa tankar, som jag HADE!! 
Min önskan nu är att jag ska få fortsätta att må bra och hur vädret blir struntar jag fullständigt i (nej det gör jag inte, det måste bli fint väder så att vi kan få in höet, som ska vara till djurens vinterfoder.....då är jag tacksam) 

Idag  är vädret okej, för en ridtur..... så nu blir det till att sadla en av hästarna och ge sig iväg.... innan regnet kommer, som väderrapporten har utlovat. 
Du får ha en bra dag 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: