Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 24 juni 2015

Korv och bröd

Såå underbart när solen visade sig, nu är det tid för en ridtur. 
Går ut i stallet och ser om Pjakkur har ätit upp sitt morgon hö. 


Längtade verkligen att få ge mig iväg. 
Många nyfikna blickar fick vi längs vägen.


Så småningom nådde vi vårt mål,
ett strövområde med ridstigar.


Hade jag vetat att vädret skulle hålla i sig med sol, då hade jag tagit med fika.  Där finns rastplatser, så att man kan grilla..... det hade smakat bra med en grillad korv och bröd .........men nu hade jag inte så mycket som något att dricka med mig...... men det ska jag se till att ha nästa gång. 

Vi var ute i tre timmar och solen sken hela tiden ..... ofattbart!! 
Sedan bar färden åter hemåt. 
Vi hann inte mer än hem, förrän molnen började att hopa sig på himmeln. 
Hemma väntade de vanliga sysslorna och sedan blev det en tur in till byn .

Regnet vräkte fullständigt ner ,när jag körde hem.

Jag fick även hämtat ett paket i byn, här är jag helt fokuserad på att läsa bruksanvisningen.... vilket aldrig min man gör, han provar sig alltid fram och det lyckas, men jag är en nörd, när det gäller bruksanvisningar....men jag fick ändå be min man om hjälp.... typiskt!! 

Tiden flyger iväg ,tänk att redan är jag inne på min tredje semesterdag .
Får väl se om jag ger mig ut en tur med häst och vagn idag. 
Kul som alltid med Ditt besök hos mig .Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: