Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 19 juni 2015

Nu är det semester!

 Igår var det sista arbetsdagen, nu behövs inte väckarklockan under kommande fyra veckor .... lär vakna ändå av min inre klocka.
Midsommarstången på jobbet blev klädd och rest i ett strilande regn.

Nu flickor ska vi plocka sju sorters blommor och lägga under huvudkudden, så drömmer vi under midsommarnatten om vår tillkommande ....hi !hi! , jag tror att jag nöjer mig med honom som jag har.
Jag har varit ute och plockat en bukett gökört ,men den ska jag inte lägga under min huvudkudde ,blommorna ska läggas som pynt på midsommartårtan.
Igår plockade jag mina första smultron, Mmm.... så söta och goda!!
Några mängder finns det inte ännu, mina jordgubbsplantor har inte några bär som är mogna.....så det blev en tur in till byn, för jordgubbar måste det finnas på bordet en midsommarafton .....eller hur ??
Kan du tänka dig ,vad jag hittade igår när jag körde en tur med hundarna för att de skulle komma på nya marker .... de kan inte bara luftas hemmavid . Tro det eller ej, kantareller ,så nu har jag plockat årets första guld !!



Nu på morgonen när jag har fodrat djuren ,ska jag äta frukost och njuta av min första semesterdag, även om regnet fullständigt öser ner, just nu!!...förhoppningsvis så blir det bättre!!

 Så jag önskar Dig en riktig härlig midsommarafton och jag  hoppas på att Du tittar in till mig igen.
       Kram från Ingela och Mulle 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: