Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 22 juni 2015

Några ögonblick!

Vått och åter vått, några solstunder bjöd dock vädret på. 
Jag fick parera regnskurna och se till att få gjort det dagliga utomhusarbetet.
Jag kunde höra små ynkliga pip ,ifrån ladusvaleboet uppe under taket i hästarnas ligghall..... nyfiken på hur många ungar där var ....så hämtades en stege, så att jag kunde klättra upp , jag kunde räkna till fem små dunbollar. 


En av stallkatterna kom och strök kring benen, han hade gillat att få flytta in i huset och hade garanterat tillbringat mesta av dagen i våra sängar.... men det går tyvärr inte Billie, pga av husses allergi. Men han far inte illa i sadelkammaren, där han har en härlig mjuk bädd att ligga i . 


Då det åter regnade blev det till att klara av alla roliga inomhusysslor, som städning och tvätt. 
Lite mys i soffan med hundarna, när regnet öste ner som värst blev det också.
I Solens värmande strålar ,hördes ett surr av en flitig humla som hade fullt upp med att samla nektar i mina rosenhallon. 



Så även om inte solen skiner jämt, så är sommaren allt bra underbar! 
Du får ha en fortsatt bra dag och kul att Du tittade in till mig här på gården. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: