Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 29 juni 2015

Nuu kunde jag inte vänta längre...

....med att få utnyttja min nya ryggsäck. Så det blev till att sadla en häst, för att sedan ge oss ut på en picknick. 
Det var gråmulet väder,när vi startade och det såg ut till att hänga regn i luften ,men vad gör det .......ryggsäcken var packad med dryck och frukt.
Så bar det av, märkte inte av att jag hade packning på ryggen, inte ens i galopp....så det var en bra lösning!
Kan du tänka dig vad som hände, när vi hade kommit en bit på vägen? Jo, solen visade sig och det var ju bara ett plus i kanten, när vi skulle ha picknick.....i det gröna! 
Livet kändes underbart, när vi tog oss fram på stigarna..... det enda som hördes var fågelkvitter, ett rådjur syntes när det graciöst rörde sig ut över en äng. 

Ja,tiden går när man är lycklig förresten.... är man inte det, så går tiden ändå. 

Knappt tre timmar tog vår lilla picknick, det lär bli fler sådana turer.... något längre nästa gång. 

Då ska jag ta med mjölk och bär,så har jag garanterat en milkshake... när det är dags att fika.. hi,hi!!

När hästen var sadlad av och ryktad, hördes en bil som körde in på gården....mannen min var åter hemma. 
Hundarna blev överlyckliga när husse åter var hemma. 


Danska smörrebröd och wienerstang till oss och hundarna fick var sitt ben. 


Så nu är familjen åter samlad, men det är skönt att ibland ha lite egentid.
Nu har vi måndag och jag går in på min andra semestervecka och så får jag se vad den kommer att innehålla. 
Som vanligt är det kul med ditt besök hos mig här på gården. 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Så härligt det låter när man läser om ryggsäcken med picknicken och ser dom fina bilderna :D :)
    Ha så härligt med gubben och djuren
    Kram Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,Kicki... det är avkoppling för mig, att sitta i gräset med medhavd fika , höra hästens tuggande o fågelkvitter .
      Det är lisa för min själ.
      Du får ha en fin dag .
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: