Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 14 juni 2015

Drömmen om Stockrosor och höns!

Söndagsfrukost i all enkelhet, så här på morgonen. 
Idag ska jag plantera ut stockros plantorna , de är inte speciellt stora....men mitt hopp står till att de under sommaren ,ska växa till sig och belöna mig med vackra blommor nästa år .

Alla lavandelplantorna som jag planterade förra året, har inte klarat sig..... tråkigt!!!! men så är det här i livet ,ibland lyckas det och andra gånger går det rätt åt skogen!! 


Nu är de i jorden, så får jag se om det blir som jag hade tänkt mig.... prunkande Stockrosor vid stallet. 
Ogräset däremot misslyckas jag aldrig med, måste ta hjälp av trimmern eller en av hästarna ,till allt ogräs vid kryddväxterna. 
Idag ska jag baka  bl.a. Päronrullar.... så försvinnande goda och så blir det matbrödsbak....

 Det hade varit bra med höns här på gården, för enbart till päronrullarna gick det åt tio ägg. 

Skulle jag nämna höns för min man, då hade han skrikit rakt ut!!! 
Så det får bli ägg ifrån butiken....allt för husfridens skull! 
Oj, så mycket gott...som jag skulle vilja baka, när jag bläddrar i min gamla receptsamling. 

Men med risk, för att ta död på mannen, får det bli.... lite i taget! 


Kul med Ditt besök, tag vara på dagen. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: