Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 17 juni 2015

Så var det slut på det vackra vädret!

Tisdagen började bra, med sol...som tyvärr rätt snabbt försvann bakom en himmel täckt av gråa moln. 
Försöker planera för midsommar, trots att det har lovats regn ! 
Men det kan blåsa nya vindar ,så jag ska inte vara pessimistisk. 
Såg i en tidning, ett recept på en tårta som såg läcker ut .
Jag får väl se vad jag hinner med , bakade förra året marängbakelser med citronkräm ....så kanske att det blir något liknande toppat med jordgubbar så klart!! 



Jag skulle vara duktig och tog fram trimmern..... men inte hann jag långt ,batteriet behövde laddas . . ...tacka vet jag min ekologiska trimmer, han går oavbrutet. 
Nu är det snart slut med att skörda av sparrisen, det sägs att man ska skörda ifrån april fram till midsommar. Jag rekommenderar varmt att plantera sparris, den nyskördade sparrisen kan man inte jämföra med den man köper i butiken. Men du får inte skörda första året..... andra året belönas man rikligt! 


Förmiddagen gick annars i det vanliga spåret, mockning osv. och Fari försökte som vanligt öppna dörren, så fort jag vände ryggen till.... men tji fick han, då jag låser så fort jag går ut i hagen. Vårt lilla sto, har även hon tagit efter dessa olater,  men hon får sto på hovspetsarna, för att nå upp!! 

Hästarna har fått vänner i ligghallen... av ett ladusvalepar, som har byggt sitt bo i taket och de har använt bl.a.hästtagel som bomaterial.....ja så kom det till någon nytta! 

Det blev en tur in till byn mot eftermiddagen, måste uträtta några ärenden och sedan blev det ett kvällspass på mitt arbete..... så gick den dagen. Nu väntar en ny och den börjar som vanligt med sysslorna hemma på gården, för att sedan fortsätta inne i byn på jobbet. 
Du får ha en fin dag och tack för att du tittade in till mig! 
Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej o godmorgon Ingela! Vilka härliga o goa bilder… Sparris kanske är ngt för mig oxå *L* Vi får hoppas att det dåliga vädret blåser förbi "snabbt"….
    Vad goda marängerna m citronkräm ser ut, du får gärna maila mig receptet (lotta.norbart@gmail.com) om du har en liten stund över :-) kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: