Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 25 juni 2015

Hoppa upp i vagnen o följ med oss på en tur

Igår var det utomhus liv, från morgonen till kvällen.... det gick i ett, tittade på klockan och trodde inte att det var sant... klockan var sju . Så det blev inte middag här förrän halv nio....och den satt fint!! 

Dagen började med de vanliga sysslorna, sedan dammades sulkyn av.... för jag skulle ut på en åktur med Mulle. 


Så var han selad och spänd framför vagnen,sätt dig tillrätta sedan ger vi oss iväg. 



Vi rastade på halva sträckan och fick lite i magen, Mulle iform av saftigt gräs och jag fyllde munnen med smultron. 



Solen visade inte sig under de nästan tre timmarna vi var iväg, inte heller hördes göken... ledsamt! 
Väl hemkomna och när jag hade spänt/selat av hästen....då smakade det gott med en varm kopp kaffe, vi har ju inte precis någon sommarvärme. 
Kul att Du följde med på turen Kram Ingela och Mulle 

2 kommentarer:

  1. God morgon Ingela! Ja du Ingela, det gäller o klä på sig när man går ut nu…. *L* men enda fördelen nu är att vi inte har nga knott eller mygg!! Så skönt! Vilken härlig tur du var på igår m Mulle. För min del blev det en tur på Jonas, med ett rådjur ut mitt framför oss när vi var töltande….tack o lov hängde jag mig kvar hihi. Hoppas din dag idag blir alldeles underbar på gården!! För min del ska jag nu sy lite, fick myggnät igår som jag ska hänga i stalldörren nattetid så slipper vi knott o mygg inne, men har faktiskt inte så mycket i stallet, ett tips är att köpa dom flugpapper man sätter på fönstren - himla effektivt både mot flugor o knott….
    Kramiz Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vilken underbar blogg du har. Så fantastiska djur du omges med. Har själv hästar, just nu galoppörer men haft flera andra raser i mitt långa liv.
    Återkommer gärna hit.
    Tack för titten
    Lena/fyra årstider vid en byväg (ingatorpets.blogspot.se)

    SvaraRadera

Kommentar: