Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 6 juni 2015

Underbara juni!!

Varmt och skönt, nu känns det som om vi har fått sommar här.... detta behöver vi så väl. 
Igår kom jag ifatt all mockning i hagarna.... skönt!! 
Hade tänkt mig en kväll i favoritstolen efter detta, men så blev det definitivt inte. 
Skulle hämta hö till hästarna och känner samtidigt då att storbalen går varm.... nej, inte nu igen!!.... vad jag blir trött. Det var bara till att hugga i och få ut 300 kg hö ifrån logen.... några som gladde sig i eländet, var får och hästar som fick extra kvällsmat. 

Så tala om att jag fick frisk luft, gick ut på morgonen och kom inte in förrän sent på kvällen.
De ljusa sommar kvällarna är magiska, ljust när man lägger sig och ljust när man vaknar...... älskar det nordiska sommar ljuset!
Blir glad av att se hur bären på buskarna blir större och större för varje dag, men ännu dröjer det innan det är tid att plocka.


Alla älskar vi utelivet 

Idag firar vi Sveriges nationaldag, så den blå /gula flaggan vajar lite varstans.... men inte hos oss, då vi ingen flaggstång har. Jag ska tillbringa dagen på mitt arbete, så jag vet vad jag ska göra. 
Du får ha en fin dag och det är alltid lika roligt att Du tittar in till oss här på gården. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: