Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 5 juni 2015

Somliga är födda med...

....att kunna rida. 
Morgonen började bra med sol ,vilket passade bra, då jag skulle få besök av en vän som skulle prova på det här med att rida. 
Det första intrycket när hon såg hästarna var " jag gör det inte !!!"


Men jag stod på mig," har du kommit hit, då ska du banne mig också upp på en häst" och upp kom hon!! 
Vi började nätt, genom att skritta den första kvarten, det gick bra.... så varför inte också prova på att tölta? Under tölten ökar hästen till galopp, tro det eller ej...... även det går fint!!!
Hon sitter i sadeln och följer hästens rörelser, som om hon inte hade gjort något annat.... tala om att jag blir lång i huvudet. 
Några är tydligen födda på hästryggen!! 

Vi hade en underbar tur på två timmar,med mycket tölt och galopp.. sedan blev det en välbehövlig fika. 

Nu har hon fått blodad tand, när det gäller det här med ridning ... så det lär bli fler besök här hos mig på Liljegården, fastän att hon hade träningsvärk idag på jobbet .... sådant går över!!..
.det ska bara tränas bort ha ,ha !! 
Kul att just Du tittade in till mig ikväll. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: