Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 27 juni 2015

Juni!

Precis så ska det vara, tänker jag när jag ser på Juni månadsbild.... bad och sol! Så är inte verkligheten här just nu, här duggregnar det.... och har varit allmänt tråkigt väder den senaste tiden, förrutom en och annan dag, då solen har visat sig.
Men nu är det som det är ,inget jag kan ändra på ändå .
Så idag blev det till att slå mig fram genom ogräset ,för att finna rabarberplantorna ....för nu skulle det göras rårörd rabarbersaft.
Det är så friskt och gott ,släker törsten en varm och solig dag! hi,hi!!! Den dagen kommer säkert ,eller vad tror du ?
Nästa år, hoppas jag på att vi ska ha tid att sätta upp ett drivhus. Där ska jag odla lite tomater, gurkor och annat gott, jag har varken tid eller lust att ligga med ändan i vädret och luka ogräs... på friland. 
Kom att tänka på ett tv program ,när jag åt min smörgås .Killen i programmet tog tillvara på tomatkärnorna om han tyckte tomaterna var goda,sedan torkades dom, för att nästa år så o plantera i sitt drivhus...på så sätt fick han tomater som där verkligen var smak i och inte bara smakade vatten . Men först måste jag ha ett drivhus .
Nu åter till rabarberna.
Här får du receptet .

Jag fick ta och åka in till byn och köpa en ny plastspann, den gamla hade jag använt till annat, så det var ett måste att införskaffa en ny. 

Nu ska det stå kallt i två dygn och sedan silas och hällas upp på flaskorna 
Då hoppas vi på att solen värmer och att vi behöver släcka törsten med frisk och god rabarbersaft! 
Nu får Du ha en fortsatt bra kväll och jag hoppas att du har lust att titta in till mig imorgon. Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: