Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 20 juni 2015

Idag är det min dag!!

Gårdagen d.v.s midsommarafton firades här hemma på gården, tyvärr kunde jag inte duka utomhus pga vädret.... Regn o åter regn, urtrist för midsommar är den dagen på året som man vill vara ute. Vi fick trösta oss med att det var så mycket knott ute, så vi slapp att bli uppätna av dessa små odjur. 
Svensk måltid en midsommarafton, 
bild för mina bloggvänner i andra världsdelar ,ni andra vet vad det är ......sill i olika former, nypotatis och så klart jordgubbar !

Idag är det min dag, så det ska jag fira tillsammans med nära och kära. Familjen utökas när barnbarnen börjar med pojkvänner och flickvänner, så jag får se till att skaffa ytterligare bord, så småningom.... ännu så länge är det plats för alla. 
Men det är det minsta problemet,plats finns det alltid .......alla är välkomna hit, roligt att få kunna följa barnbarnen och deras kommande. 
Nåja, fastän att det är min dag så väntar mockningen som vilken dag som helst! 
 Nu är det gjort, så nu blir det till att byta om och förbereda middagen och tårtan förstås. 

Maräng bottnar med citronkräm, jordgubbar, grädde i fyllningen och det roligaste till sist.... att pynta den med ätliga blommor och jordgubbar. 


Jag önskar att jag kunde bjuda dig på en bit. 
Kul att Du tittade in till mig på "min dag " Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: