Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 27 juni 2015

Min svartjobbare!

Igår kom min svartjobbare hit (barnbarnet), så skönt att få hjälp att mocka ut djupbäddarna i hästboxarna... inget för den klene hi,hi!

Ja, nu är två av boxarna tömda, de andra får bli tömda en annan dag. Jag får vara rädd om min svartjobbare, så att han kommer igen. Tack!!... jag är så tacksam för att du hjälper en gammal mormor. 

När det gäller mina jordgubbsplantor, så har jag ännu inte  plockat en endaste jordgubbe... de är ännu gröna och behöver SOL!!! ....inte klokt, då vi snart är inne i juli månad. 
Men den som väntar på något gott ......nästa vecka har det lovats bättre väder med sol och värme .Då hoppas vi även på att kunna slå gräset och att det torkar så att höet kan tas in på höskullen.....är bara det gjort ,då kan man åter andas ut! 

Nu är det slut med att skörda av sparrisen, nu får de gå upp i blom. 
Ångrar verkligen inte att vi planterade sparris, för de har gett oss bra utdelning i ett par månader.

Plockade in lite lupiner igårkväll,de får lysa upp här i köket.... bland allt det vita.


Vackra blommor ,men de står tyvärr inte så länge.

Skåpet som jag köpte i början av veckan, hittade jag en plats för till slut, så mannen fick hjälpa mig att skruva fast det på väggen...... Vet inte vad jag tänkte på, när jag köpte det? Normalt köper jag inget, om jag inte har en klar bild av, var jag ska ha det. 
Det har stått här på bordet i flera dagar och varje gång som jag har gått förbi det........ har jag undrat     "vad skulle jag med det? ".....hade jag hjärnsläpp, när jag köpte det???

Men nu är det på plats och jag har lovat mig själv, att aldrig göra om den fadäsen....även om det blev bra till slut. Ordspråket stämmer in på mitt skåpköp!!..." Ingela, planera dina inköp hädanefter, ord som jag kommer till att minnas! "
Nu ska det bara fyllas med något och det lär jag inte ha några som helst problem med hi, hi!!
En ny ryggsäck har jag fått köpt och den ska användas  när jag rider ut för en liten picknick,sadelväskorna som jag har tycker jag är lite klumpiga.....de passar bättre om man ger sig ut på en långtur. 

Den blir lagom till frukt,bullar och dricka.
Fikan till hästen behöver jag inte få plats med i ryggsäcken, den växer där vi rastar.
Nu ska vi bara ha vädrets makter på vår sida...... sedan bär det av. 
Roligt att Du tittade in till mig här på Liljegården, du får ha en härlig lördag. Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: