Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 11 juni 2015

Vad är väl en bal på slottet??

Igår var det tid för bal, för äldsta barnbarnet Alexandra..... det måste mormor föreviga på bild. 
Mina tre andra barnbarn har haft skolavslutning.... "Den blomstertid nu kommer... " så nu har de tio veckors sommarlov. 
Då kanske jag kan få lite hjälp med att mocka ut boxarna .... några svartjobbare är alltid välkomna. 
Det surrar bland blommorna av bin och humlor ....ljuvligt ljud för mina öron ! 




Här på gården var det lugnt, det vanliga arbetet som mockning, vattenpåfyllning och fodra. 
Det gäller att passa på att tvätta och hänga upp ute.... jag vet ju inte hur länge det vackra vädret håller i. 
En ridtur blev det också,


 idag är det åter tid för att jobba, semester blir det imorgon..... då är det studentfest!!... om en vecka är har jag fyra härliga semester veckor framför mig.....låter som en evighet, men jag hinner nog inte mer än att blinka, så har de nått sitt slut. 
Oj, hjälp!!... tog fram kläderna som jag ska ha på studentfesten
 imorgon, de behöver strykas. 

Sist jag hade kläder i samma material och skulle stryka på lägsta temperatur...... då fullständigt försvann de under strykjärnet, smälte bort. 
Ska jag våga mig på att stryka igen???.. Ja det är frågan!! 
Får tänka på citatet " Gör som havet Våga! "
Jag önskar Dig en riktigt fin dag och alltid lika roligt, varje gång du tittar in ! Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: