Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 12 juni 2015

Härliga fredag!!

Semesterdag och här ska det firas, med studentfest. 
Jag slipper att leta fram någon annan dress, den som var tänkt... klarade strykjärnet, det ligger något i citatet,som jag kommenterade igår!!.... gör som..............!! eller är det skicklighet? hi! hi!!

Vilda blommor är så fint, det är sommarkänsla... om något!! 
Tog med lite till jobbet igår, måste dela ut lite av sommarkänslan, till mina medmänniskor. 

När jag var barn, tog man en smörblomma och satte under hakan, för att se om man tyckte om smör..... speglade den gula färgen från blomman av sig på hakan.... då gillade man smör. 
(så dumt, alla tyckte så klart om det, då alla blev gula) 
 Några blommor från kryddväxterna blev det också. 

Andra blommor blir det dock ,till studentskan. 

Kul att kunna få följa barnbarnen en bit på vägen i deras liv .
Bättre väder kunde det inte bli idag, strålande sol..... det är så man minns sina egna skolavslutningar, men det har säkert även regnat.... 


Nu får jag se till att bli färdig med de dagliga sysslorna, som ska göras alla årets dagar.  Njut av din dag, kul med ditt besök hos mig här på bloggen. Kram Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: