Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 19 mars 2015

Torsdag

Ännu en härlig dag, den ska jag försöka tillbringa så mycket som möjligt utomhus, innan det åter är tid för ett kvällspass. 
Ser till min glädje att påskliljorna här på Liljegården, har börjat slå ut i blom. 
Det lär inte dröja, förrän en gul matta bredder ut sig. 
Visar en bild på hur det kommer till att se ut. 
Passade på att ta en fika utomhus,


för det lär kanske dröja till nästa gång,med utomhus fika, med tanke på vädret som har utlovats..... men jag hoppas på att det blåser andra vindar och därmed inte blir någon snö här hos oss. 
Har fått påtat ner stockros frö i krukor, 

för att så småningom kunna plantera ut och därmed öka beståndet..... älskar dessa blommor. Det var en röra ibland frökapslarna så jag har ingen aning, vilken färg blommorna kommer till att få, när de blommar. Jag har tjuvat frökapslarna lite här och där på platser där det har funnits Stockrosor bl.a. i Helsingör.Kul att besökte Liljegården, så här en torsdag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: