Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 29 mars 2015

På med stövlarna!

Det var bara till att sätta fötterna i stövlarna och ta med hundarna på en skogstur..... och låtsas som att solen skiner.....eller vad säger du Hero?? 
Granarna var regntyngda, men vad gjorde det, 

...när fåglarna bjöd oss på fågelsång , vilket gjorde att man glömde att det regnade! 

Samlade mossa, som jag ska använda till ett påskarrangemang med vaktellägg och vårblommor. 
Fick även ett besök av vänner i eftermiddags, som var på jakt efter en hönor till deras tupp. 
Så regnkläderna åkte åter på, för nu skulle jag hjälpa dom i jakten på ett par fästmör till tuppen. 
Jag har en väninna inte så långt härifrån,som har höns till försäljning.. så vi körde dit. 
Sagan slutade lyckligt "tuppen fick sina hönor!" och de levde lyckliga i sina dagar! 




Här på bild,en av tuppens lyckligt utvalda, jag hoppas på att han blir nöjd med vårt val!  Inte utan att jag blev lite avundsjuk, det är så morsamt med höns och en tupp som gal!..... det sistnämnda håller inte alla med om. 
Fick ett sms ikväll, att så här lycklig blev tuppen. 

Men nu är det, som det är... inga höns mer här på gården, då de drog till sig råttor inne i stallet och det vill vi inte ha. 
Vi passade på att titta på alla lammen, de var fjorton till antal... men fler väntades. 
 Nu är det kväll här på Liljegården. 
Kul med just ditt besök här hos oss idag. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: