Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 26 mars 2015

Kväll på gården

Ruggigt utomhus med duggregn och isig vind.... en av hästarna stod och sparkade på stalldörren och ville in! Om jag inte smälte för det?... då vet jag inte vad det ska vara!! 
Så hönsmamman i mig gjorde sig gällande och hästarna fick komma in i sina boxar,och på så sett, skulle jag få en god nattsömn!!  






När alla djuren var inne i stallet kunde jag nöjd gå in ifrån den bistra natten...... som gjorde sig gällande ute, med mörker och isig vind...våren kändes plötsligt långt borta!  

Hästarna såg ut till att ha sovit gott.... för alla var klädda i spån över sina kroppar, nu är de åter ute i hagarna. 
    Nu gryr åter en ny dag och med den många möjligheter..... vi har alla, valet att göra något bra utav dagen!    Kram och tack för att du tog dig tid att läsa mina tankar och funderingar här på bloggen. Ingela         

2 kommentarer:

  1. Morgon Ingela! Ja du är inte ensam om att vara "hönsmamma" - jag är det oxå! Mina 2 pälsklingar har ännu inte börjat vara ute på nätterna, då min senaste häst Jonas inte varit van vid det alls…. Dom står varje kväll vid 22-tiden o vill in i stallet o sen vid 6-tiden vill dom ut igen! Ha en underbar dag trots det regniga vädret, som man säger; "det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder…." Kramiz Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Lotta, jag tror att de är rätt så glada för sina hönsmammor... eller hur?
      Jag önskar dig en mysig helg! Kram Ingela

      Radera

Kommentar: