Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 1 mars 2015

Lördagen

Fortlöpte med de vanliga sysslorna med djuren, det sista lammet fick sin nummerbricka i örat..... så nu kan de alla stoltsera med öronhänge. 
Får är otroligt mysiga djur att ha och göra med.... nu hör det till saken att baggen vi har nu, är väldigt trevlig att ha och göra med , han stångas inte.....vilket jag tacksam för. 
Det är så mysigt när det är sommar att kunna sitta i får hagen, utan risk för att bli stångad. Baggar med benägenhet  att stångas är  inte till att leka med. 
En av döttrarna kom hit igår och hjälpte till med mockningen,hon överaskade mig med en bok som jag kan koppla av med genom att lyssna, det gillar jag

 .... så får vi se om vädret lämpar sig idag för ridning.... isåfall hänger min dotter och grann tjejen med. 
Nu på förmiddagen väntar vi besök från Danmark av vänner, det ska bli kul.


 Igår var jag en tur i skogen och som sällskap hade jag Wilda, min minsta shettis och du kan tro att hon uppskattade turen. 

Jag önskar dig en riktigt härlig söndag kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Gokväll Liljegården! Låter som din helg har varit toppen.. I igår var det ju riktigt vårväder, såå ljuvligt!
    Trevlig läsning som vanligt här o härliga bilder! :)
    Kram kram
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft några härliga dagar med sol och fågelkvitter!... det gäller att utnyttja solstrålarna, de är som bekant sällsynta.
      Jag önskar dig en riktigt härlig vecka Marie.
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: