Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 22 mars 2015

Mardröm!!

Lördagen började bra, fick besök till förmiddagsfikan.
Vilket alltid är trevligt.... sedan bar det iväg på en shoppingrunda, med bl.a. ett par secondhand besök, men jag fann inte vad jag söker.....men lite annat användbart! 
Jag passade även på att besöka dottern min, nu när jag var på språng. Deras lilla hund, blev som alltid överlycklig... när mormor kommer och hälsar på. 
 Lagom storlek på hund, att ta under armen! 










Jag kom hem igen och allt var frid och fröjd, jag fodrade djuren och min man tog hundarna på en tur i skogen. 

Jag ser han komma hem igen, men bara med två hundar, vilka han släpper in och i allall hast berättar att den tredje och äldsta hunden på tretton år hade stuckit. 
På med ytterkläderna, sedan var det bara till att ge sig ut och leta. 
Över svårtillgängliga kallhyggen... men ingen hund syntes eller hördes till. Efter en timmes letande, beslutade vi att ta oss hemåt.... det kunde ju vara så att hon hade sökt sig hem..... men där fanns ingen hund. 
Så det var bara till att ge sig ut igen och leta, jag till fots och gubben i bil. Tankarna om vad som kunde ha hänt henne, var inte angenäma... hon kunde ha gått ner sig i ett kärr. 
Efter ytterligare sökande utan resultat, bestämde vi oss för att ta oss hem. 
Då ser vi henne stå vid ytterdörren och det såg ut som om hon undrade vad vi hade haft för oss... eftersom att vi inte var hemma när hon ville in? Behöver väl knappast säga att vi blev överlyckliga, det hade varit hemskt om hon inte hade kommit till rätta..... alla frågor som man då hade haft, vad hade hänt henne???? 
Tala om, att luften hade gått ur oss efter denna eftermiddag. 
Så du kan tro att det var gott, att på kvällen komma till dukat bord med tre rätters meny.... hemma hos våra goda vänner. 


Nu önskar jag dig en fin dag och kul att Du besökte oss här på gården idag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: